Asghan to gra typu Action Adventure TPP . W mojej recenzji nie otrzymała może najlepszych notowań, ale są gusta i guściki Cliff (urwisko)

Po dopłynięciu do przystani, zejdźcie z drewnianego pomostu i przygotuj się walki z Ogrem śpiącym w pobliżu. Śpi po lewej stronie przy beczce. Jest tylko jedno wyjście, musicie go zabić. Teraz rozbijcie beczkę, a znajdziecie niespodziankę. Dalej ścieżką nad urwiskiem. W pewnym momencie dotrzecie do liny Wyjaśnię jeszcze tylko, że aby wejść na linę, trzeba użyć kombinacji klawiszy: spacja + alt + strzałka w górę. Zeskok z liny to klawisze: alt + strzałka w lewo (musisz obrócić się twarzą do skały). Nie radzę spaść do wody, bo równa się to jednemu-))) Idźcie dalej tą zawieszoną nad przepaścią ścieżką. Musicie uważać, bo w pewnej chwili, pojawią się schody i otoczy się po nich beczka. Jeżeli was uderzy w nogi – wybuchnie i jest bardzo prawdopodobne że odejdziecie do krainy umarłych. Musicie uchylać się przed beczkami po czym zabić gościa , który nimi rzuca. Cztery, pięć cięć powinno pozbawić go życia. Po zabitym zostanie klucz, który wam się jeszcze przyda. Podejdźcie do wieży i otwórzcie drzwi. Za drzwiami jest tunel i nerwowy Ork. Potraktujcie go mieczem (zostanie po nim pięć sztuk złota). Będziecie teraz musieli przeskoczyć rozpadlinę, na dnie której wbito ostre pale. Najlepiej zapiszcie grę przed skokiem. Posuwajcie się dalej tunelem do miejsca, gdzie ponownie będziecie skakać przez jamę – zabij Orca, którego spotkacie i wyjdźcie z tego ponurego tunelu.
Zaatakuje was kolejny Ork. Przesuńcie się do miejsca, w którym most się zawalił i zeskoczcie na znajdującą się poniżej platformę. W między czasie zaatakuje ptaszysko. Przesuńcie się na krawędź platformy i skoczcie, łapcie się tej półki powyżej. Idąc dalej w górę, dotrzecie do oczekującego na was Łucznika. Zmieńcie broń na tryb kuszy i spokojnie go zlikwidujcie. Pamiętajcie, że rany zaleczycie skrótem, pod klawiszem H znajduje się Life Potion (odnawia całkowicie żywotność) i jabłuszka. Wdrapcie się na występ, po czym skierujcie się na prawo, gdzie spotkasz Fionę (wróżkę). W pewnej podczas przemieszczania się drużką natkniecie się na trzech łuczników. Zmieńcie tryb broni na kusze i spróbujcie zrobić polowanie na przeciwnika. Kiedy tego dokonacie, zeskoczcie na niewielki występ skalny, skoczcie prosto na linę i wespnijcie się, by dostać się do wyspy. Przeskoczcie na następną linę i wespnijcie się przez urwisko aż kolejnej ścieżki. Przed wami dwaj groźni przeciwnicy. Będziecie walczyć z Rycerzem Chaosu i Orłem jednocześnie (Chaos Knight & Eagle). Gdy ciało śmiertelnie rannego Rycerza zniknie, podnieście pozostały po nim klucz (Chaos Key). Odnajdźcie dźwignię i przesuńcie ją. Po lewej stronie znajdują się wrota. Przejdźcie przez bramę i wprost na most. Znowu kilku Łuczników. Przejdźcie przez most i rozwalcie Rycerza. Po zwycięskiej walce, kierujcie się na prawo. Ta droga zaprowadzi was wprost do Witch’s Cavern.

Witch’s Cavern (Jaskinia Wiedźm)

W pieczarze spotkacie Wiedźmę. Kilka słów rozmowy zakończy się rzuceniem uroku na waszą postać. Aby go złamać, musicie uważnie wysłuchać melodii z czaszki. Jeżeli dokładnie skopiujecie frazę, czar przestanie was wiązać. Teraz tylko musicie odszukać klucz. Znajduje się w jednej z dziur, które wybito w ścianach jaskini. W pieczarze Wiedźmy przed wami jeszcze inne zadanie. Musicie zabrać stąd magic sight spell (znajduje się w jednym z cylindrów). Po uzyskaniu tego czaru, możecie już opuścić to miejsce. Przed wyjściem zabijcie Wiedźmę. Skierujcie się do Tower (Wieży).

Dungeon (podziemia)

W wieży skierujcie się w dół lochów, korzystając z liny. Na dole zabijcie człowieka Jaszczurkę (Lizard man) i naciśnijcie blok znajdujący się w środku pokoju. Na ścianie pojawi się otwór. Zmiana broni na Kuszę i strzelcie w sam środek okręgu. Pojawią się następne dwie strefy. Strzelcie w pierwszą po prawej, kolejne trzy – strzelcie w najdalszą po lewej. Znowu koła. Z tych pięciu musicie wybrać jedną najdalej po prawej. Strzelajcie w sam środek. Brama za plecami jest już otwarta. Naciśnijcie blok i od razu się uchylcie. Jeżeli tego nie zrobicie, czeka was niespodzianka w postaci kuli ognia. Szybko przebiegnijcie przez otwarte drzwi. Musicie zareagować błyskawicznie, inaczej drzwi zatrzasną się i będziecie powtarzać całą sekwencję do nowa, a tego to chyba nikt nie chce. Zabijcie Lizard Man i idźcie po prawej stronie, blisko muru, uchyl się przed kolejną ognistą kulą. Przed wami kolejny jaszczur. Droga zaprowadzi was do Great hall (Wielkiej Sali). Zabijcie wroga w tym pomieszczeniu i odnajdźcie dźwignię. Przesuńcie lewar, który znajduje się na lewo od wejścia, którym tu weszliście. To otworzy pierwsze drzwi po prawej stronie. Znajdziecie się w sali z wieloma drzwiami i lewarami. Musicie pociągnąć za właściwą dźwignię, inaczej zostaniecie teleportowani do pierwszego z tych pokoi. Nie powinniście się zagubić jeżeli uważnie będziecie teraz czytać. Kiedy przedostaniecie się przez wszystkie drzwi, znajdziecie Red Gem (Czerwony Klejnot). Weźcie go i umieść na największej z kolumn w Wielkiej Sali. Teraz inne drzwi będą otwarte. Udajcie się do tego pokoju i weźcie Yellow Gem z końca tego lokum. Gdy to zrobicie, musicie zejść w dół po linie i odnaleźć następny lewar. Przesuńcie go, otwórzcie drzwi i wyjdźcie przez nie. Yellow Gem zanieście do Wielkiej Sali. Połóżcie klejnot na kolejnej kolumnie.
Otworzą się następne drzwi, na co czekacie, przejdźcie przez nie. Musicie stanąć na każdym z drewnianych kloców w podłodze, by otworzyć drzwi na końcu tej sali. Uwaga na ogniste kule, będziecie musieli uchylać się przed nimi. Przejdźcie przez drzwi, które się właśnie uchyliły i wykończcie Jaszczura stojącego kawałek dalej. Konieczne zabierzcie klucz! Traficie do pokoju z Zielonym Demonem w środku, po zabiciu go, zabierzcie Rogi Demona (Demon horns). Przejdźcie do następnej bramy. Traficie na pokój z zamkniętymi drzwiami w odległym kącie. Musicie wspiąć się na występ i uruchomić lewar, który otworzy te wrota. Teraz do kolejnej sali, zabijcie kolejnego Jaszczura i podążajcie przed siebie, aż do małych, srebrnych drzwi. Znajdziecie się w pomieszczeniu z zawieszoną platformą. Poniżej, w dole znajdują się lewary i gorąca lawa. Musicie tutaj przesunąć lewary w taki sposób, by ostatecznie otworzyć te drzwi znajdujące się na dalekim końcu sali. Kiedy ukończycie to zadanie, przejdźcie przez drzwi. Znajdziecie się w owalnej hali, kierujcie się w dół korytarza, gdzie oczekuje Jaszczur. Zbierz strzały, które po nim zostały. Na dole musicie zabić Jester (Błazna) i zabrać Teleportation Bracelet (Bransoletę Teleportacji), która zsunie mu się z dłoni. Teraz zbierzcie skrzynki stojące na kolumnach w okrągłej sali. W środku znajdziecie niezbędne pieniądze. Możecie teleportować się już na początek przygody w Treasure Dungeon. Z urwiska kierujcie się do pieczary, obierzcie kierunek ku przeciwległej stronie, do Witches Hut (Chatki Wiedźm). Będziecie musieli spaść i błyskawicznie złapać się krawędzi nad urwiskiem. Tylko w jednym miejscu można opuścić się na dół, w innym zostaniecie mokrą plamą. Dobrze będzie zapisać stan gry. W pieczarze stoi Teleport, skorzystajcie z niego.

Forest (Las)

Teleprt wyniesie was w Las. Powita was dwóch Łuczników. Wykończcie ich i ruszajcie ścieżką na krawędź urwiska. Czeka teraz na was wycieczka w górę, w trakcie której pokonacie kilka występów skalnych. Na szczycie znajdziecie kilka kolumn. Uważajcie na pułapki kryjące się w ziemi (strzały). Za tym niebezpiecznym miejscem znajduje się ścieżka, która doprowadzi was ku Wolves (Wilkom). Zabijcie je zanim one załatwią was.
Skierujcie się w lewo i idźcie do ruin. Dwóch Łuczników stoi na górze ruin. Do zabicia jeszcze rycerz, który pozostawi dla was Scroll. Znajdźcie teraz włącznik na ścianie, otwierający drzwi do Barracks. Gdy ukończycie zwiedzanie Koszar, kierujcie się dalej przez ten las. Dotrzecie do skrzyżowania, wybierzcie lewą ścieżką i zejdźcie w dół urwiska. Dotrzecie do miejsca, gdzie zobaczycie klucz wewnątrz magicznego pola ochronnego. Aby go zdobyć, rozbijcie wszystkie pięć glass globes (szklanych kul), które znajdują się wokół klucza. Macie już klucz, ruszajcie dalej i uwaga, bowiem za chwilę uderzy w was kula śnieżna. Na górze znajdźcie ścieżkę, która będzie prowadziła w dół, na prawo (uwaga na śnieżki). Idźcie pewnie ścieżką, która doprowadzi was do Iceberg (Góry Lodowej).

Barracks (Koszary)

Zabijcie Rycerza i dokładnie przeszukajcie pierwszy z dwóch pokojów (szukacie klucza) – po kolej otwierajcie szafki (nie otwierajcie tylko najdalszego kredensu w pierwszym pokoju). Teraz w dół korytarzem, traficie wprost na rycerza i Łucznika, wyeliminujcie ich. Dojdziecie do sali, która jest kuchnią. Przeszukajcie ją, a znajdziesz trochę jedzenia. Trzymajcie się dalej korytarza i idźcie bardzo uważnie. Natraficie na trzy, huśtające się ostrza i ostre kolce. Jeżeli wszystko poszło dobrze, przebrnęliście ten fragment i dochodzicie do schodów. Dalej w dół, dotrzecie do pomieszczenia z zatrzęsieniem bloków. Zabijcie Rycerza Chaosu, który pilnuje tego pokoju. Zajmijcie się lewarem, co umieścić na właściwym miejscu drewniane kloce. Kiedy będą już na swoich miejscach, możecie wdrapać się i z wierzchołka skoczyć do wyjścia w Morghan’s lair. Zabijcie Morgana, zabierzcie jego klucz i zbierzcie spells (czary), które tu znajdziecie. Musicie teraz przeskoczyć na krzesło znajdujące się na końcu pokoju – to otworzy wam drzwi i możecie się stąd wydostać. Znajdziecie się w koszarach. W pierwszej kolejności odwiedźcie izbę tortur, dostaniecie się tu przez drzwi z pokoju z lewarami i kolumnami. Zlikwidujcie strażnika i przeszukajcie wszystko. Wyjdźcie z lasu.

Icebergs (góry Lodowe)

Przeskoczcie przez góry i zbierzcie 3-dragon hearts (jest to niezbędny składnik do czaru metamorfozy). Uwaga na kilka niebieskich smoków latających tu wokół. Kolumny podtrzymują smocze serca zabezpieczone przez kryształowe smoki. Po drugiej stronie miejsca zwanego Iceberg ujrzycie dwie kryształowe bramy. Uderzcie na nie, by został z nich jedyne kryształowy pył. Te szklane drzwi podzielone są na cztery części. Każdy fragment musi zostać uderzony grotem strzały, dopiero wówczas będziecie mogli przejść. By dostać się do lochu ze smoczycą, Asghan musi wejść w lodowe drzwi po prawej. Kiedy rozniesie te lodowe drzwi, podążajcie, aż do trzecie do Mongolian merchan (kupca mongolskiego). Zatrzymajcie się, porozmawiajcie z nim. Musicie być pewni, że kupiliście hobbits ear. Idźcie dalej, przez bramę, aż dotrzecie drugich ruin.

Dungeon of the Female Dragon (Loch Smoczycy)

Kiedy przybędziecie do drugich ruin, właźcie na ścianę i przełączcie dwa przyciski, które otworzą bramę do lochu. Wejdźcie do środka i ruszajcie ścieżką w prawo. Dotrzecie do małego pokoju, gdzie leży martwy szczur. Podnieście szczura i wyjdźcie z pokoju, zjedźcie po linie na dół.. Musicie tu rozwiązać mechaniczną układankę. Waszym zadaniem jest przeturlać kamienną kule z jednej na drugą stronę, co uaktywni przełącznik. Aby to zrobić, musicie dźwignąć lewar z prawej na lewą stronę. Kiedy kula uaktywni przełącznik, możecie użyć teleportu. Zabierze was do wieży, ruszajcie naprzód i ostrożnie, przed wami huśtają się ostrza! Kierujcie się wprost przez kopalnie i załatwcie krasnoludy. Skręćcie w lewo, kiedy dojdziecie do końca kopalni. Traficie do sali, z krasnoludzkim czarodziejem. Zabijcie go i podnieście spell book (Księgę Czarów) którą upuścił. Czas zrobić użytek z kotła, by wyprodukować czar metamorfozy (spell of metamorphosis). Oto niezbędne składniki tego czarodziejskiego eliksiru: 1 x martwy szczur (dead rat), 1 x róg demona (demon horn), 1 x muszla (shell), 3 Dragons hearts (3 Smocze Serca), 1 Hobbit ear (Ucho Hobbita). W izbie czarodzieja znajduje się dźwignia, znajdźcie ją i uruchomcie. Musicie znaleźć teraz smoczego myśliwego (dragon hunter), który został zamieniony w Orca. Wyjdźcie z sali i kierujcie się prosto. Przybędziecie na obszar z innymi kopalniami i platformą. Idźcie nią, aż dojdziecie do dwóch pająków i kolejnego lewara. Pociągnijcie go i ruszajcie w lewo, gdzie znajduje się inny taras. Przeskoczcie przez kilka platform i wejdźcie przez otwór w ścianie następnego obszaru, poprzecinanego szybami kopalni. W tej kopalni możecie iść przed siebie, albo odwrócić się w prawo do gniazda Czarnych Smoków (black dragon’s hatchery). Radzę na razie iść naprzód, aż dojdziecie do Orca, który zamieni się w łowcę smoków (łatwo go znajdziecie i rozpoznacie, bo będzie płakał). Łowca Smoków pomoże wam zaczarować miecz, z którym możecie teraz wybrać się na Smoczycę. Powróćcie do kopalni i skręćcie w lewo, do gniazda Czarnych Smoków. Zabijcie Smoka i wróćcie do miejsca, gdzie skręciliście na znikającą platformę. Kiedy do niej dotrzecie, zobaczycie szereg innych platform, którymi wydostaniecie się z lochów.

Vulcano (Wulkan)

Zabijcie dużego niebieskiego smoka. Maszerujcie tak długo, aż natraficie na most, którym musicie przejść na drugą stronę. Zatrzymajcie się, naciśnijcie przycisk i poczekajcie na szkielet, który was zaatakuje, wówczas przebiegnij obok przez most. Znajdziecie się w miejscu, które zostało spalone przez erupcję wulkanu. Jeżeli pójdziecie ścieżką w dół, po prawej stronie, dotrzecie do ściany ognia, która zagrodzi wam drogę. Jeśli podróżowaliście lewą stroną, powinniście spotkać Hobbita, który zapyta was, czy zabiliście smoka z tej krainy. Oczywiście odpowiedzcie, że tak. Hobbit da wam czarodziejski napój, który ochroni przed ogniem. Cofnijcie się do skrzyżowania i pójdźcie prawą ścieżką. Zaprowadzi was do wspomnianej ściany ognia, golnijcie sobie czarodziejski napój i śmiało kroczcie przez ogień. Dotrzecie do mostu, przesuńcie lewar w dół, przeskoczcie i uderzcie w dzwon. Ponownie spotkacie się z Hobbitem. Jest głodny i zapyta was, czy nie macie zupy, ewentualnie orzeszków. Oczywiście nie macie nic takiego, lecz szkoda zawieść Hobbita, tym bardzie, że opłaca się go nakarmić. Aby skombinować coś na zupkę, musicie zejść w dół wulkanu i zebrać co trzeba. Po orzechy trzeba udać się przez kamienny most i znaleźć wielkie drzewo, gdzie będziecie mogli nazbierać orzeszków. Kiedy oddacie znalezioną żywność Hobbitowi, ten obdaruje was napojem niewidzialności (potion of invisibility). Ruszajcie, aż natraficie na kolejny most, gdzie przejścia broni Szkielet. By przejść przez most, musicie wypić miksturkę ofiarowaną przez Hobbita. Gdy będziecie niewidzialni, spokojnie mińcie Szkieletora.

Summer Forest (Letni Las)

Oczekuje was starcie z czterema kamiennymi Golemami (4 Stone Golems). Gdy z nimi skończycie, zbierzcie ich serca i umieśćcie je na czterech ołtarzach. Otworzy się skrzynia ze złotem, a zawartość należy do was. Zabierzcie pieniądze do kupca rezydującego w banku przy rzece i kupcie od niego wiosło. Teraz skoczcie na tratwę.

Rapids (katarakta)

Płyńcie w dół rzeki, uważając na skały i trzymajcie się prawej strony, by uniknąć wodospadów. Kiedy dotrzecie do brzegu, gdzie będziecie mogli doskoczyć, zatrzymajcie tratwę i wyjdźcie na brzeg.

Kingdom of Elves (Królestwo Elfów)

Przetnijcie ścieżki na wskroś i nieco dalej skierujcie się w prawo. Znajdziecie się nad stawem, gdzie zobaczycie Elfią kobietę. Zabij ją i zabierzcie perfumy, które miała przy sobie. Podnieście też muszelki ze stawu, przydadzą się jeszcze do czarów. Odnajdźcie dom z łowcą smoków, będziecie musieli zabić smoki otaczające jego chatę. Gdy tego dokonacie, wejdźcie do środka. Wewnątrz znajdziecie Klucz, Zwój i Księgę Magii (Key, Scroll and a book of magic). Skierujcie się z powrotem przez skrzyżowanie ścieżek i prosto zboczem do góry. Bądźcie bardzo ostrożni, na górze są dwa otoczaki, które mogą was zaskoczyć i zmiażdżyć. Wspinajcie się na następne zbocze i znajdźcie małą jaskinię po lewej stronie. Ujrzycie Cyklopa, szykuj miecz. Po walce zabierzcie Oko Cyklopa (Cyclops’ eye). Ruszajcie w dół zbocza i skręćcie w następną drużkę po prawej, przejdźcie przez drzwi, a znajdziecie się w rozległych ruinach. Musicie wspiąć się na ruiny i nacisnąć przycisk, który otworzy drzwi z drugiej strony ruin. Przejdźcie na drugą stronę ruin. Ujrzycie tutaj Minotaura. Gdy go zabijecie zabierzcie Róg Minataura (Minotaur’s horn), który wypadł martwemu potworowi. Skierujcie się z powrotem i wspinajcie się. Na szczycie odnajdziecie kaktus. Zejdźcie w dół i maszerujcie ścieżką, aż do lake village.

Lake Village (Miasteczko Jezioro)

Skierujcie się na drewnianą platformę i zabijcie pierwszą panią posługującą się Łukiem, podnieście klucz, który po niej pozostanie. Dalej tą platformą dojdziecie do chatki, na środku której będzie wisiała lina. Z chatki prowadzą aż trzy trasy. Trasa po lewej zawiedzie was do chatki smoczych zabójców, gdzie podnieście Zwój (Scroll) zawierający informacje o napojach leczniczych. Zabierzcie jeszcze magię zawartą w czterech cylindrach stojących w domku. Idąc dalej przed siebie, dojdziecie do kilku chatek, gdzie znajdziecie sporo rozmaitej broni, magiczne mikstury, jedzenie oraz napoje. Jedna z chatek będzie zamknięta, ale będziecie musieli się do niej dostać – tyle że nieco później. W środku stoi wielki kocioł. Wewnątrz znajduje się bardzo ważna księga czarów. Dalej wasza droga wiedzie w prawo do kilku lin. Ostatecznie wylądujcie w wodzie i popłyniecie do podwodnych ruin. Klucz do chatki z kotłem znajdziecie w miejscu po prawej stronie.

Underwater Ruins (Podwodne ruiny)

Są to pozostałości zamku, który niegdyś został zatopiony. Wokół ruin pływa kilku Tytanów. Musicie się z nimi uporać, więc lepiej poćwicz „na brzegu” różne techniki ataku i obrony. Istnieje minimalna szansa, że zderzycie się tylko z jednym lub, przy odrobinie szczęścia, w ogóle nie nadziejecie się na żadnego. Musicie znaleźć i uaktywnić przycisk znajdujący się w podwodnym korytarzu. Odszukajcie najpierw podwodne wrota, które otworzą się, gdy uderzycie w przycisk. Przepłyńcie przez nie, w górę, aż dotrzecie do Lochu Zielonego Smoka.

Dungeon of the Green Dragon (Loch Zielonego Smoka)

Przeskoczcie przez pasaż, musicie dostać się do korytarza. Kierujcie się w lewo i zaatakujcie mumię; gdy ją załatwicie, zabierzcie klucz. Kierujcie się następną drogą, zabijcie Zombi. Dotrzecie do labiryntu. Przejdźcie przez labirynt i kierujcie się wprost do bramy. Cały czas do przodu, aż traficie na Zombiego z talizmanem. To jest Łowca Zielonych Smoków. Użyjcie na nim czaru egzorcyzmu (spell of Exorcism), a wówczas da wam czar zabezpieczający wasz umysł (spell of Psychic Protection). Możecie teraz wyruszyć na Zielonego Smoka i go wykończyć!

Route Towards the Red Dragon (Marsz ku Czerwonemu Smokowi)

Gdy Zielony Smok padnie martwy, teleportujcie się na skalną półkę w ostatnich, trzecich ruinach. Maszerujcie kierunku królestwa Elfów i powróćcie do miejsca, gdzie Asghan zabił Cyklopa. Przejdźcie ten obszar z platformami, które znikają i pojawiają się w dwusekundowych odstępach. Kiedy już uporacie się z platformami, idźcie do teleportu, który wniesie was do lochu Czerwonego Smoka.

Dungeon of the Red Dragon (Loch Czerwonego Smoka)

Skierujcie i ustawcie lustra w prawą stronę, tak żeby trzy promienie światła otworzyły drzwi. Czeka was teraz bitwa z wielkim, dwugłowym, Czerwonym Smokiem. Uważajcie, uderza i błyskawicznie kłapie obiema paszczami naraz. Kiedy go zabijecie, skoczcie na krzesło, to otworzy drzwi do jamy ze skarbami.

Treasure Pit (Jama Skarbów)

Waszym zadaniem w tym miejscu jest pokonanie ostatecznego wroga królewskiego brata – Morgana. Kiedy zatopicie miecz w jego sercu – wygrywasz o przygoda się kończy!!!