Driver

Możliwość komentowania Driver została wyłączona 4

PRODUCENT: ???
WYDAWCA PL: ???

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Minimalne: ???
Zalecane: ???

Autor: MASTER

Wymagania techniczne

Pogram nie będzie działał bez karty graficznej 3D współpracującej z D3d lub 3dfx Glide!!! Zaleca się minimalnie 200 Mhz, ale tutaj gra zamienia się w męczarnię. Przy 266 MHZ jest już troszkę lepiej, a najlepiej 300 Mhz i więcej. Po wtóre potrzeba „troszeczkę” miejsca na „twardzielu” (około 200 MB). Przy moim sprzęciku (400 MHz, 128 MB RAM, Nvidia Riva TNT2 32 MB) nie mam żadnych problemów, często ktoś do mnie przychodzi i mówi: „Stary, daj zagrać w Drivera!”. No ale nie ma się co dziwić, sprzęt komputerowy staje się coraz lepszy, a gry mają coraz większe wymagania.

Menu

W menu głównym możemy pojeździć na wiele różnych sposobów. Opiszę tu krótko każdy z nich.

Undercover- jest to krótki sprawdzian umiejętności jeżdżenia, po zdaniu którego rozpoczynamy wykonywanie zleceń dla różnych ludzi i w różnych miastach.

Car Chases- tu możemy zobaczyć, jak przykładowo jeździ komputer, oraz możemy wgrać swoje własne (nagrane wcześniej) widowiska.

Training- tutaj szlifujemy swoje umiejętności. Do wyboru Car Park lub Desert.

Cheats- Nie trzeba mówić, do czego to służy..

Driving Games – Tutaj możemy się pobawić naszym samochodem. Do wyboru mamy:

Pursit – ścigasz drugi samochód. Wygrywasz, jeśli do końca upływu czasu będziesz go miał na muszce lub po prostu go rozwalisz.

Gateway – Lose the tail man! Wygrywasz, jak zwiejesz „Smerfom”.

Cross Town Checkpoint – jeździsz po mieście „zaliczając” przy tym wyznaczone przez komputer punkty.

Trail Blazer – w mieście ustawione są słupki, typowy slalom. Uwaga na samochody!!!

Survival – jednym słowem walka o życie. Goni Cię masa zdesperowanych Smerfów Kamikadze. Wygrasz, jeśli im uciekniesz.

Dirt Track – jeździsz po kilku specjalnych torach, na czas…

Carnage – musisz w ciągu około dwóch minut rąbnąć w jak największą liczbę aut.

Take A Ride – drogowa zabawa w dowolnie wybranym mieście. A więc możesz „rajdować” w:

Miami – Floryda kojarzy się każdemu z ciepłymi plażami, pięknymi dziewczynami i fajnymi wozami. Miasto ma dużo szerokich ulic, uważam więc je za najłatwiejsze do zgryzienia dla początkującego kierowcy.

San Francisco – Moje ulubione miasto. Przypomina mi się film „Bullit”, gdzie Steve McQueen jako były kierowca rajdowy pruje Mustangiem, skacząc co chwila na stromych uliczkach tegoż miasta. Ten film może wszystko powiedzieć o „Św. Franciszku”. A do tego dochodzi słynny Golden Gate.

Los Angles – Ameryka lubi pościgi, zabójstwa i inne trzymające w napięciu rzeczy. Najczęściej odbywają się one właśnie w Los Angeles. JA zbytnio nie lubię tego miasta, chyba ze względu na zmniejszoną ilość glin, po prostu bez nich jest nudno.

New York – Który z nas nie zna Nowego Yorku. Wysokie wieżowce, słynny Central Park, szerokie drogi i inne ciekawe rzeczy. Może być.

Opcje – możemy ustawiać jakość obrazów, dźwięków i innych ważnych wątków.

High Scores – tutaj możemy zerknąć, co dotychczas osiągnęliśmy w różnych „zabawach”.

Mała szkoła jazdy

A więc zaczynamy. Proponowałbym wybrać moje ulubione miasto, czyli San Francisco do wolnej jazdy (oczywiście jest ono dostępne dopiero po przejściu określonej ilości misji). Tutaj trzeba się nauczyć porządnie manewrować. Nie wiem dokładnie od czego zacząć. Podam przykłady na pierwotne ustawienia.

Ruszanie – można nacisnąć strzałkę do przodu, dzięki czemu pojazd dość szybko przyśpiesza.

„Palenie gumy” – naciskamy „C” i wóz daje po garach na wysokich obrotach i dopiero powyżej prędkości 50 mph chodzi jak w pierwszym przypadku. Sposób ten stosuje się dość często w trakcie pościgów. Samochód daje z siebie wszystko, lecz jest jedna mała uwaga. Gdy jesteś niedoświadczony lub jedziesz w czasie ulewnego deszczu, to przy „paleniu” za żadne skarby nie skręcaj. Auto całkowicie traci sterowność. Można to jednak wykorzystać przy zawracaniu, tylko tutaj trzeba mieć trochę refleksu.

Skręcanie – oprócz standardowego strzałkami (100% sterowności do około 40 mph), możemy brawurowo wchodzić w zakręt za pomocą hamulca ręcznego (Spacja). I tutaj znam wiele możliwych sposobów skręcania. Otóż gdy jadąc z prędkością 60 mph chcemy wpakować się w szeroką drogę wiodącą w lewo, wystarczy nacisnąć spację, następnie strzałkę (w tym wypadku w lewo) a kiedy samochód uzyska żądany kierunek jazdy, wciskamy strzałkę przeciwną do poprzedniej (tutaj w prawo), ale tylko wtedy jeśli auto uciekło nam za daleko lub czujemy, że go rzuca (działa to jak blokada). Ruchy te powinne być opanowane do perfekcji a zapewniam każdego, że jazda stanie się czystą przyjemnością. I zapewniam każdego, że powyżej prędkości 50 mph konieczne jest zastosowanie hamulca ręcznego, b sama strzałka niewiele w gruncie rzeczy da, natomiast samochód rąbnie zginając przy tym kawał karoserii.

Dopiszę jeszcze informacje o zawracaniu. Oprócz palenia gumy i strzałek stosowanych do zawracania przy małych prędkościach, możemy także użyć „ręczniaka”, tak samo jak wyżej, tylko dłużej trzymamy strzałkę i spację. Następnie proponowałbym „zapalić gumę”, bo samochód będzie jechał po wykonaniu manewru do tyłu. Ale do wszystkich wymienionych powyżej mam uwagi. Prując z górki i wjeżdżając w ciasny zakręt naciskamy spację i strzałkę. Przy prędkości 70 mph taki manewr zakończy się dachowaniem (no i mamy przykład siły odśrodkowej). Nie omieszkałbym zastosować tu zwykłego hamulca (lewy Ctrl) a potem samej strzałki.

Walka z glinami.

Policjanci zaczną nas ścigać za:
przejazd na czerwonym świetle
próbę przejechania pieszego
zderzenie z pojazdem
przekroczenie prędkości 60 mph
uderzenie w znak drogowy, śmietnik lub inne przedmioty na drodze
użycie hamulca ręcznego
„palenie gumy”
przewożenie przestępców (w trakcie misji)

Jeśli popełniliśmy „przestępstwo” będąc w zasięgu wzroku patrolu policyjnego, słyszymy syrenę, mapa zaczyna migać na czerwono a sam zasięg patrolu zwiększa się (robiąc się przy tym czerwony). Gliny w tej grze będą nękać tak długo, aż zniszczą Ci wóz. Radzę więc od razu uciekać i nie zważać na jakiekolwiek przepisy. Na samym początku ścigalność będzie niewielka, lecz kiedy rozbrykasz się na całego, mogą gonić się całe masy radiowozów. Przy ustawieniu Ease (coś w stylu skuteczności glin) będą oni mało skuteczni, ale już w Medium będzie gorzej a o Hardzie nawet nie mówię. W każdym przypadku radiowóz kamikadze będzie nieustannie zderzał się z tobą, chyba że się rozwali (wozy policyjne są mniej odporne od naszego), o czym może świadczyć nie działający „kogut” oraz wydobywający się dym – oczywiście cały czas wozik stoi.
A jak się ich pozbyć? To nie G.T.A. gdzie można sobie przemalować cacko, tutaj jak Cię zaczęli, tak będą do końca nękać. Można tylko się z nimi bawić. Jedną z metod zyskania „chwilowego spokoju” jest wyjechanie poza zasięg radiowozu i ukrycie się w jakieś skromnej dziurze. Można jechać pod prąd mając gościa w bliskiej odległości za sobą i odskoczyć szybko – facet wjedzie na jakiś samochód. Metod jest wiele, trzeba tylko pooglądać troszkę filmów akcji i prawda wyjdzie na jaw.

Ciekawostki.

Czasem gra potrafi zadziwić człowieka, miałem kiedyś kilka takich przypadków. Otóż jadę sobie lewym pasem, chcę minąć gościa stojącego na prawym pasie na światłach. Jadę sobie spokojnie, kiedy to ten sam facet nagle skręca mi w lewo. Daję po hamulcach, ale przy prędkości 80 mph nic to nie dało i stłuczka. Przy okazji odrzuciło go chyba z 6 metrów do przodu, a ja się pytam siebie samego, co to za logika? Po drugie jadę sobie prosto przez skrzyżowanie, miałem oczywiście czerwone, kiedy patrzę jak z lewej stron jedzie furgonetka. W końcu hamuje i staje, a on dalej jedzie jakby mnie wcale nie widział. Zwalnia dopiero po chwili (to się nazywa „refleks szachisty”). Programiści prawdopodobnie zważali tu tylko na światła, zapomnieli o przeszkodach w postaci samochodów.
Aha, co do blokad policyjnych. Otóż da się przejechać między samochodami, kilka raz nawet mi się udało.
No i to tyle.
Fajne obrazki, no nie?

Driver
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
admin

View all contributions by admin

Similar articles