American McGee’s Alice

Możliwość komentowania American McGee’s Alice została wyłączona 0

PRODUCENT: ???
WYDAWCA PL: IM Griup

WYMAGANIA SPRZĘTOWE:
Minimalne: P266 MMX, 32MB RAM, Win 95
Zalecane: P366 MMX, 64MB RAM, Win 95/98

Autor: Matrix

Nie będzie to typowy opis przejścia każdej misji, bo to nie jest takie trudne i każdy powinien sobie z nim poradzić bez większego problemu. Będzie to natomiast opis broni oraz wrogów. A ponieważ walka z przeciwnikami nie jest rzeczą najłatwiejszą, więc przydadzą wam się informacje, co dany potwór może i jak go zwalczyć.

Nasza Alicja nie jest bezbronna. W razie zagrożenia może całkiem sprawnie posługiwać się zabawkami. I chociaż wyglądają one niewinnie, to potrafią być zabójcze (tak jak wszystko w umyśle Alicji). Do wyboru jest aż 10 narzędzi mordu. Część broni ma dwa rodzaje ataku, część nie. Poniżej macie krótką ich charakterystykę.

Vorpal Blade – podstawowy rodzaj noża, z którego będziemy korzystać praktycznie przez całą grę. Podstawowy atak to cięcie, zaś alternatywny to możliwość rzucenia w ofiarę.

Cards – czyli karty do gry. Bardzo słaby rodzaj oręża, którego można używać jedynie w przypadku, gdy nie mamy innych broni. Podstawowy atak to rzut dwiema kartami, zaś alternatywny – szesnastoma.

Jack Bomb – bomby, którymi można rzucać w przeciwników z większych odległości. Pierwszy rodzaj ataku to zwykła eksplozja, zaś drugi to eksplozja połączona z zalaniem miejsca ataku ogniem.

Croquet Mallet – kij do krykieta. Ma większy zasięg niż nóż i może odrzucać wrogów. Pierwszy atak to zwykłe uderzenia, zaś drugi wystrzeliwuje kulę do krykieta naładowaną prądem.

Ice Wand – lodowa laska. Atakuje przeciwników z nawet niezłą mocą. Pierwszy rodzaj ataku to lodowy promień, a drugi to lodowy mur.

Jacks – zastąpi wam nóż. Pierwszy atak to fala zaporowa, zaś drugi to rzut.

Jabberwock’s Eye Staff – Długi czas ładowania, skuteczność podobna do Ice Wand. Pierwszy atak to promień oka, drugi to deszcz meteorów.

Blunderbruss – najmocniejsza zabawka w grze. Przewierca wrogów na wylot.

Demon Dice – jest to wzywanie trzech rodzajów demonów.
Małe – strzelają promieniami elektryczności
Średnie – strzelają ogniem i siekają mieczem
Duże – strzelają elektrycznością i biją pięściami.

Deadtime Watch – fajny gadżecik. Zamraża czas na całej planszy na okres 20 sekund. Wadą jest, że może to zrobić tylko raz na jeden poziom.

Oprócz broni Alicja ma także kilka przedmiotów, które potrafią być bardzo pomocne. Są to:
Demon Vial – poważnie zwiększa siłę Alicji na około 15 sekund. Wtedy żaden przeciwnik nie może czuć się bezpiecznie. Mirror of Invisibility – daje naszej bohaterce niewidzialność. Niestety tylko na około 20 sekund, jednak pomaga to pokonać trudniejszych przeciwników. Cricket Tea – zwiększa szybkość oraz umożliwia dalsze i wyższe skoki. Działa około 15 sekund.

Club Card Guards – najsłabsi wrogowie z karcianych. Jednak w nie należy ich dopuszczać do siebie. Najlepiej jest załatwiać ich z daleka. Atakują oni mieczami.

Diamond Card Guard – praktycznie to samo co poprzednik, z tą różnicą, że atakuje również z dystansu. Na krótkie odległości jest zabójczy. Używa miecza, a także promienia laserowego. Jego wytrzymałość nie jest duża.

Mechanical Ladybug – najbardziej denerwujący stwór. Przyczepia się do włosów naszej postaci i ciągnie za nie. Na szczęście zawsze usłyszymy kiedy nadchodzi, więc możemy się odpowiednio przygotować. A wiec nóż w garść i atakujemy. Średnio wytrzymały.

Boojum – to stworzenie jest stadne, więc jeśli zobaczymy gdzieś jednego Boojuma, to możemy być pewni, że w pobliżu czai się reszta. Atakuje krzykiem, który może odepchnąć naszą postać. Najlepiej jest likwidować go z pewnej odległości (np. nożem).

Army Ant Soldier – dosyć niebezpieczna mrówa. Potrafi strzelać, tak więc najlepiej atakować ją z dystansu. Bardzo dobrą bronią będą bomby. Jest dosyć wytrzymała.

Army Ant General – mrówa silniejsza od zwykłego żołnierza. Potrafi rzucać w nas granatami zawierającymi truciznę, a także chlastać mieczem. Jest naprawdę wytrzymała, a do tego zawsze znajduje się w otoczeniu swych żołnierzy, więc kiedy ją zobaczymy, to musimy przyszykować się na nieco dłuższą walkę. Najlepszą atakiem jest atak z dystansu.

Mushroom – pamiętajmy, by nie podchodzić do niego za blisko, bo chwyta nas i ciągnie do siebie jednocześnie bijąc, a wyrwać się z jego uścisku praktycznie nie można. Tak więc podchodzimy, uderzamy i szybko się cofamy. Poza tym Mushroom’y działają także w grupach, więc są podwójnie groźni. A że są dosyć wytrzymali, walka z nimi nie będzie najłatwiejsza. Proponuje atakować z dystansu i to głównie bombami.

Pink Rose – bardzo szybki przeciwnik strzelający kolcami jak z karabinu. Musisz bardzo szybko unikać trafień i cały czas się poruszać. Można go załatwić nożem.

Antilion – brzydal jakich mało. Jednak nie jest za szybki, co działa na naszą korzyść. Potrafi bić oraz chować się pod ziemią. Jest średnio wytrzymały.

Fire Imp – stworzenie bardzo słabe, jednak w grupie potrafi trochę zaszkodzić. Atakuje widłami, ale nie jest groźnym przeciwnikiem.

Lava Man – groźny przeciwnik. Potrafi bić na odległość, wydłużającą się ręką. Rzuca też kulami ognia, a na dodatek jest bardzo wytrzymały i dosyć szybki. Nie podchodźmy do niego za blisko, tylko rzucajmy nożami z daleka.

Phantasmagoria – kolejny brzydal. Jest równie mocny jak Lava Man, a atakuje lodową bronią. Jednak, pomimo iż jest wytrzymały, nie stanowi dla nas większego zagrożenia. Za jego załatwienie dostajemy trochę energii życiowej.

Spade Card Guard – atakuje nas wybuchowymi strzałkami, a także mieczem. Jest średnio wytrzymały, jednak tymi strzałkami potrafi nieźle namieszać. Oczywiście atakować należy również z bezpiecznej odległości.

Heart Card Guard – ten gość jest utrapieniem. Strzela do nas samonaprowadzającymi się wybuchowymi strzałkami, więc często będziemy musieli przed nimi uciekać. Dodatkowo atakuje nas nożami, a jego wytrzymałość jest ponadprzeciętna. Jest naprawdę trudnym przeciwnikiem.

Red Pawn – niech was nie zmyli jego wygląd. Jest dosyć silny i nie należy go dopuszczać blisko nas, ponieważ oddaje ciosy ze zdwojoną siłą. Przy okazji skacze nam na głowę.

Red Knight – ten stwór również pragnie poskakać po nas, więc nie możemy do tego dopuścić. Jest dosyć szybki, a ataki wspomaga nożem. Jest dosyć wytrzymały. Bomba i w nogi – to na niego najlepsza taktyka.

Red Jook – kiedy nas zobaczy, zasuwa na nas jak rakieta. A kiedy nas dopadnie – okłada pięściami. Jest naprawdę wytrzymały, więc kiedy go zobaczymy, rzucamy bombę między oczy i bierzemy nogi za pas. W razie potrzeby należy powtórzyć operację.

Clocwork Guard – jest to jeden z najwytrzymalszych przeciwników. Atakuje nas wymachując ramionami jak wiatrakiem, czy też strzela samonaprowadzającymi się rękami (poważnie, śmiesznie to wygląda). Tak więc najlepszą taktyką będzie oczywiście ucieczka, dopóki nie znajdziemy lepszej broni. Kiedy już ją mamy, to chowamy się za ścianę, wychylamy się zza niej, strzelamy i znowu się chowamy. Przeciwnik jest naprawdę mocny.

Lantern Spider – pająki wiszące na ścianach. Na szczęście są widoczne z większych odległości, jednak kiedy nas zobaczą, to będziemy mieli kłopoty. Są dosyć wytrzymałe, a atakują trucizną. Kiedy nas zaatakuje, to wycofujemy się i rzucamy bomby.

Snarks – to również groźna kreatura. Jej terenem działania jest głównie woda, choć nie tylko. Potrafi bić, pluć trucizną oraz wystrzeliwać język i wciągać nas pod wodę. Najlepszą bronią na tego stwora jest nóż.

Fire Snarks – to samo co zwykły Snark, tyle że potrafi strzelać ogniem i językiem wciągać nas w lawę. Jego celność jest zadziwiająca. Jest szybki i wytrzymały. Bomby są dobrą bronią.

Red Bishop – potrafi atakować z dystansu promieniami lasera. Na szczęście nie jest zbyt wytrzymały, tak więc kilka bomb rzuconych w jego kierunku powinno załatwić sprawę.

Jabberspawn – postać, która jest groźna zarówno z bliska jak i z daleka. Potrafi bić, rzucać się na nas oraz atakować elektrycznością. Jest bardzo wytrzymały, a jest tym groźniejszy, że zawsze porusza się w grupach, tak więc musimy na niego uważać. Bomby i Jacks są najlepszą bronią.

Teraz podam kilka ciekawostek. Spróbuj nie ruszać przez chwilę Alicją, a zobaczysz co wyprawia z broniami. Vorpal Blade – obraca między palcami, czyści paznokcie, podrzuca do góry i łapie. Sprawdza ostrość noża na palcu. Cards – wyjmuje kartę i ogląda ją, wykonuje sztuczkę ze znikającą kartą, podrzuca kartę do góry i łapie ją, podrzuca do góry i karta ląduje na jej głowie. Croquet Mallet – stuka nim o buty, żeby go oczyścić, podrzuca i łapie, podrzuca i nie łapie, uderza się w głowę. Jack Bomb – kładzie na ziemi i ogląda, zerka do środka, zrzuca sobie na stopę. Ice Wand – udaje, że strzela sobie w głowę, kiedy trzyma laskę przy ziemi, ta jej wypada na ziemię. Jacks – obraca i rzuca w górę, upuszcza na ziemię, podrzuca piłkę ze stopy i wrzuca do kieszeni. Demon Dice – balansuje na stopie, obraca między palcami, podrzuca w górę.

American McGee’s Alice
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
admin

View all contributions by admin

Similar articles